Keblinger

| dimarts, 20 de gener del 2015
Blogger: Albert

On The Rocks Restaurant

Dia 9 i 10. Jodhpur

Després d’ estar voltant pel centre de la ciutat, principalment pel Bazar que hi ha al voltant de la torra del rellotge, veiem que és una ciutat difícil per trobar restaurants, ja que pel centre hi ha molta ‘paradeta’ de menjar pel carrer i pocs restaurants. Llavors ens decidim per sopar anar al restaurant proper al hotel que ens havien recomanat tant en Vinot com l’agencia. Després veiem que també es recomana en la Lonely Planet.
L’hem tornat a encertar. El lloc és molt acollidor (te una terrassa envoltat d’arbres i al voltant de les taules hi ha fogueres per donar escalfor) i a la vegada és uns dels restaurants que hem menjat millor.

Al dia següent a mitja tarda i tornem per anar a pendre alguna veguda, i descobrim els 'Lassis' (batuts de jogurt). Els mes tipics son els Banana Lassi, peró el millor que provem son els Mango Lassi.

ON THE ROCKS
Circuit House Rd
Jodhpur

Lonely Planet: ‘’This leafy garden restaurant, 2km southeast of the old city, is very popular with locals and tour groups. It has tasty Indian cuisine, including lots of barbecue options and rich and creamy curries, plus a small playground and a cave-like bar (open 11am to 11pm) with a dance floor (for couples only).’’

SAFFRON & THE TRIO RESTAURANT

Dia 8. Jaisalmer

Tant per dinar com per sopar em localitzat dos restaurants recomentats per la Lonely Planet.
Ambdos llocs han agradat. La veritat és que les recomencions de la Lonely no solen fallar tant amb qualitat esperada com en preu.

·         SAFFRON

Gandhi Chowk
Jaisalmer,

Lonely Planet: ‘’On the spacious roof terrace of Hotel Nachana Haveli, the veg and non-veg food here is excellent and it’s a particularly atmospheric place in the evening. The Indian food is hard to beat, though the Italian comes a close second’’

Read more:

Plats:

Lamb Chilly Fried

Veg, Rice Pulao, Naan & Butter Chicken

·        THE TRIO

Mandir Palace
Jaisalmer

Lonely Planet: ‘’ Under a tented roof atop the wall of the Mandir Palace, this long-running Indian, Chinese and Continental restaurant offers reliably good veg and non-veg dishes. The thalis and tandoori items are excellent, and the restaurant has a lot more atmosphere than most places in town. Traditional musicians play in the evening and there’s a great fort view.

Read more:

Factura: 2.186 INR

Plats:

Royal Safari Soup

Chicken and Tomato flavored with our special herbs, garnished with Rice and Chicken

A speciallity of TRIO you will ever remember

Bharvan Tomato

Tomatoes stuffed with vegetables, potatoes and coconuts served in gray.

A Rajasthani delicacy

Mutton Nagory

Lamb preparation of Thar Desert

Murgh-Do-Piaza

A famous Chicken speciality of India with Onion

VINOT RESTAURANT

Dia 7. Jaisalmer

Avui en Vinot (conductor) ens ha dit que si volíem ens prepararia el sopar ell a la seva furgoneta. Crec que va veure que ahir ens vam molestar una mica amb els tripijocs del sopar d’ahir. Li acceptem la invitació. Durant el passejada de la tarda per Bazar de Jaisalmer comprem un pastís de xocolata per les postres.
Estem tots expectatius per veure que ens haurà preparat en Vinot i per si després haurem d’anar al restaurant del hotel. La veritat és que ens sorprèn i el que ens havia preparat va estar bó. El sopar va ser un plat vegetaria junt amb un cuinat de pollastre, tot acompanyat amb ‘Chapati’. I tot fet amb un fogonet de butà.

CHAPATI

Ingredients :
250 g. de farina de blat integral
1 cullerada d'oli vegetal
1 tassa d'aigua tèbia

1 pessic de sal

BUTTER CHICKEN

Dia 6. Bikaner
Sobre les 8 del vespres , després de la festa del camell i haver deixat les coses al hotel, el Vinot (conductor) ens porta a la ciutat a sopar, ja que el hotel està una mica a les afores (uns 3 Km). La nostra idea era anar al mig de Bikaner i buscar algun restaurant local. La sorpresa és quan aparca a davant d’ un altre hotel. Li comentem que no volem anar a un restaurant d’un hotel, ja que si fos així ja ens hauríem quedat al nostre, i que preferim anar al centre del Poble. A partir d’aquí comença a posar excuses per no anar-hi:
·         Que es vehicles no poden entrar al centre. Això pot ser cert ja que tenim entès que els carrers son molt estrets per protegir-se de les tempestes de sorra...
Li diguem que ens deixi a una de les portes d’entrada i que ja caminarem i agafarem un tuc-tuc per tornar
·         Que no coneix bé la ciutat. Que coneix bé Jaisalmer, Podhpur, ... peró no Bikaner.
·         Que els tuc-tuc ens pot costar 300INR cada un, i per tant ins 1000INR. Sabem que no és així, i creiem que ens costaría uns 300INR 2 tuc-tucs.
·         Ens diu que Bikaner és molt perillós i que cada dia hi han molts crims.
·         ....
Per no continuar amb la discussió i davant l’incertessa de la seguratat de la ciutat, al final li diguem que ens porti altre restaurant que sigui No Vegetaria. Al lloc on ens porta vam menjar bé i a un preu raonable, però realment ens va crear mal rollo i desconfiança amb el conductor, ja que les excuses tot fa pensar que ens porta a restaurants on té comissió. Decidim que un altre dia anirem pel nostre compte.

HOTEL HARASAR HAVELI

Salt
Pepper

Brother’s Dhaba

Dia 3. Amritsar
Com que el dia anterior va anar bé la experiència en un restaurant local recomanat per la Lonely Planet, avui decidim anar a una altre recomanat però aquest és vegetaria. En el menú hi ha els plats i els preus però no hi ha indicacions de quin tipus d’ ingredients porta cadascun d’ells. Per tant com que no sabem que agafar, li demanem al cambrer que ens recomani plats per compartir (a part dels Naans). Com que l’altre dia hi havia molta ‘teca’ aquesta vegada demanem 4 plats pels cinc.
Li diem al cambre que els plats siguin ‘No Spice’ ‘No Merchi’, però ells indica que millor una mica spice, no saltres li indiquem que millor ‘No Spice’, i torna a dir-nos moguen al cap al estil indi que un mica-mica spice, després de tres cops, ens donem pervencuts i li aceptem que sigui una mica-mica spice. (Suposem que és perqué els plats ja els tenen pre-cuinats).

Brother’s Dhaba
Town Hall Chowk
Amritsar

Lonely Planet: ‘’ Amritsar es famosa por sus dhabas (snack bars), como Punjab Dhaba, Kesar Da Dabha, y Brother’s Dabha, todos ellos con comida principalmente india por unos 80 INR (2011), y abiertos desde temprano hasta tarde. El último parece ser el más apreciado del momento, aunque por muy poco margen.’’

Factura: 1215 INR (5 persones)

Chicken Kalmi Kabab  i   Dahi Ke Kabab

Dia 1. New Delhi
Acabem de visitar Old Delhi amb el bus i els tuk-tuks. Son quasi les tres i encara no hem dinat. Segur que en Pere ja es devia pensar que seria com a Egipte on el primer dia ens vam saltar l’àpat. El conductor ens porta a un restaurant que deu ser de nivell mig-alt. Per ser el primer restaurant millor anar a lo segur. El dinar surt a uns 14,5€ per cap.
Com que ens han dit que a l’índia el Poc Picant és Picant i el Picant és immenjable pels Europeus, tots demanem ‘No spice’… menys en Pere es clar. Tot i que diu que no és excessivament picant, acaba suant.

LAZEEZ AFFAIRE

Temps de Preparació: 15 minut
Temps de cocció: 15 minut

Ingredients (8 kababs):

1/2 cup hung curds (chakka dahi)
1 1/4 cups grated
1/2 cup
fried onions

CHICKEN KARAI

Dia 2. Amritsar.
Avui per dinar ens arrisquem a anar a algun restaurant local al mig de la ciutat. La Núria pregunta a un botiga de fruit confitats si ens poden recomanar algú restaurant. Ens diuen al primer carreró a l’ esquerra, on hi ha un cartel: ‘Punjab Dahba’. Ens hi dirigim, i veiem una el cartell indicatiu apuntant cap a una porta que està tancada, ... però en un segon surt un cambrer de la porta del davant indicant que son ells i que el seu pare fa fundar el restaurant... jo no les tenia totes i pensava que seria la primera estafa... però teníem gana i ens aventurem.
Els preus eren molt econòmics i al final vam menjar molt bé. Una estona després ens adonem que és un dels 3 restaurants locals econòmics en la Lonely Planet.

PUNJAB DHABA
Chowk Goal Hatti, opp. Yes bank, I/S Gali Arorian,
Hall Bazar
Amritsar

Factura: 1.140 INR (5 persones)

CHICKEN KARAI

½ Kg. chicken
3-4 tomatoes–chopped
1 onion-chopped (optional)
3-4 whole green chilies
¼ tsp crushed black pepper (Kali Mirch)
½ tsp. salt (adjust to taste)